2015. december 12., szombat

ÍGY HASZNÁLTAM FEL A MARADÉK SÜLTET:JUHTÚRÓS HÚSGOLYÓK,ANYUKÁM KAPOR MÁRTÁSÁVAL

Sokszor marad meg sült hús itthon,amit a mélyhűtőbe elteszek,és amikor eszembe jut egy jó recept,felhasználom.Szerintem ez még jó Karácsony után is,ezért ne dobjatok ki semmit.
Hozzávalók:nálam kb 50 dk maradék sült,sertés és csirke,1 egész tojás,3-4 szelet kenyér,1 kisebb fej hagyma apróra vágva és olajon megpárolva,     petrezselyem,majoranna,só,bors.
Elkészítés:a húst aprítógépbe tettem,természetesen a bőrt és csontokat eltávolítom,a kenyeret vízbe áztatom,jól kinyomom belőle a vízet és hozzáadom a húshoz,és ízesítem a megpárolt hagymával,petrezselyemmel,majorannával,
ízlés szerint sózom,borsozom.
Amikor a massza összeállt kisebb golyókat formázok belőle és egy kiolajozott
tepsibe rakom,a tetejére kb 2 dl tejfölt elkeverek ízlés szerinti mennyiségű juhtúróval,1 tojás sárgájával és a gombócok tetejére teszem,180 C-on sütöm amíg a juhtúró kap egy kis színt.
KAPOR MÁRTÁS-hozzávalók:1 kis fejhagyma nagyon apróra vágva ,kapor,só,cukor,tej,étkezési kemyényítő.
Elkészítés.az apróra vágott hagymát egy kis olajon megpárolom,hozzáadom a kaprot,felöntöm tejjel,ízesítem sóval,és cukorral,végül egy kevés étkezési keményítőt elkeverek egy kis hideg tejjel és besűrítem.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Arany fakanál :)
    Ma ezt a receptet főztem ebédre....Hmmmm :) Isteni finom lett,hálás köszönetem érte :) Én még készítettem hozzá krumpligombócot is,hát valami mennyei :)

    VálaszTörlés