2015. november 3., kedd

A BÉCSI SZELET

Azt hiszem,hogy egy ilyen jó ételt felesleges teljesen elfelejteni.Nos,miért is?
Leírom,hogy én mit tapasztaltam,és ettem is Bécsben.
A jó bécsi szelet borjú húsból készül,én borjú combból készítem,de nem mindegy,hogy készül,milyen vastag..
Hozzávalók:borjú comb 80 dk,liszt,tej ,4 tojás,8 db császár zsemléből készült házi  zsemlemorzsa
Elkészítés:a húst a rostokra merőlegesen szeletelem,de nem vágom végig,csak a második szelet vágásánál,az így kapott húst kiklopfolom nagyon vékonyra,
2 mm az eredeti bécsi szelet vastagsága,tehát klopfoljuk.Sót nem teszek rá,csak a sütés után.A felesleges lisztet és tojást ne hagyjuk rajta,utána teszem a zsemlemorzsába és egy serpenyőben nem túl sok olajban kisütöm.
A köret bécsi burgonya saláta.
Hozzávalók:1kg burgonya,héjában megfőzve,2 fej lila hagyma,csemege uborka,
kapribogyó ,olívabogyó ,3 dl alaplé,olíva olaj,2-3 evő kanál ecet,só,bors.olíva olaj
A burgonyákat héjában megfőztem,még forrón meghámoztam,szeleteltem,egy tálba tettem és ráöntöttem a forró levest,a kapribogyót hideg vízbe áztatom,a hagymát kockákra vágom,az uborkát is és az olívabogyót szintén szeletelem.
Az egészet a burgonyához teszem,és óvatosan elkeverem,hozzá adom a fehér bor ecetet,sózom,borsozom,kevés olíva olajat öntök rá,és hagyom állni pár órát.
Tálalásnál  még öntök rá olíva olajat,a kisült bécsi szeleteket citrom karikákkal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése